職務内容

職務分野
貧困削減、教育、防災、平和構築、社会保障、ジェンダーと開発、緊急・人道支援、多岐にわたる分野
業務対象国/勤務地
関東   東京都
業務期間
2024/07/01 2024/12/31
就業時間
09:30 17:30 (休憩時間: 00:00 13:00
休日
土、日
時間外労働
なし
その他業務条件
業務内容
  • Visiting the bank for payment, Ministry of Foreign Affairs for submissions and embassies for visa
  • Filing of documents (vouchers, contracts, payment-related, project reports, etc.)
  • Classifying and coding material and maintain office files
  • Searching office files for information
  • Sort and deliver mail
  • Reorganize information into a user-friendly format for various purposes
  • Draft documents and routine correspondence/forms (telephone records)
  • Make hotel reservations
  • Purchase supplies, equipment in line with office procedures – obtaining quotations from suppliers, preparing purchase requests.
  • Place orders for supplies, stationary, ID/business cards and other services
  • Maintain inventory record of equipment, supplies and other expendable items (stationary, ink toner, office key, security/emergency related supplies, etc.)
  • Updating various staff lists
  • Manage and maintain office equipment (mobile phone, printer/copier, panaguide, etc.)
  • Disposal of office supplies/equipment 
  • Expenditure calculation
  • Provide logistical support at office events, workshops, etc.
  • Attendance recording
  • Receiving/attending to guests
  • Contacting suppliers for information
  • Office storage management
  • Research topics/information on the internet

[ICT-specific tasks]

  • Manage and maintain ICT equipment (Computer OS set up, registering, reimaging and updating desktops)
  • Setting up ICT equipment for meetings (WebEx, Video Conference, Skype for Business)
  • Monitoring the basic performance of the workstations 
  • Raise queries via email for technical support to troubleshoot problems and liaise between the user and the ICT Focal Point
  • Any other support as requested
職種
その他
勤務形態
インターン

応募条件

語学力
英語
学位
学士以上
技術資格
Recent university graduate (within 2 years) or current student in graduate/undergraduate programme and completed at least 2 years of undergrad in relevant field
歓迎条件
大学生・大学院生歓迎
その他必要な業務経験・能力
  • Basic competency in using Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Outlook and internet browsers
  • Interest in refugee/humanitarian work and related advocacy and fundraising 
  • Interest in office management, administrative functions
  • Willingness to engage in a wide range of tasks from menial routine jobs to document preparation 
  • Good communication skills
  • Attention to detail with a service-oriented mindset
  • Experience in office tasks an asset
  • Experience working in a team an asset
  • Knowledge on ICT networks and familiarity with ICT help-desk service an asset

給与・待遇

給与レンジ(月額:円)
10~20万未満
待遇

UNHCRのインターンに関する規定に則った、食費及び交通費を負担する日当を支給

加入保険
なし

応募について

応募方法
募集人数
1
募集期間
2024/05/15 12:05 2024/05/28 12:00

インターン(総務部)

United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) 国際連合難民高等弁務官事務所

外部サイトから応募

この求人に似た求人を探す

勤務地

勤務形態

働き方

お問い合わせ先

担当部課
総務部
担当者氏名
野口絵美
電話番号
03-3499-2011
メールアドレス
jpnto@unhcr.org
ホームページ
担当者から一言

たくさんのご応募お待ちしております。

団体情報詳細
設立目的・事業内容
UNHCR(国際連合難民高等弁務官事務所)は、国連総会により1950年12 月14 日に設立された世界最大の難民支援機関です。世界各地で紛争や迫害で故郷を追われた難民・国内避難民、無国籍者などを守り、支える人道援助活動を行っています。日々生きるために必要なシェルター、食料、水の提供から、基本的人権を守り、生活を再建し、将来への希望を抱けるように導くための支援など、活動は多岐にわたっています。その功績が評価され、1954 年と1981年にノーベル平和賞を受賞しています。
活動対象分野
教育、平和構築、社会保障、ジェンダーと開発、援助アプローチ/戦略/手法
活動実績(海外)
UNHCRは難民や国内避難民、無国籍者などに対する支援活動を行っている。難民の基本的人権の尊重を確保するための国際的保護、難民や避難民への住居、水、医療や教育などの生活支援などを実施している。
活動実績(国内)
日本国内の難民保護。再定住等の支援。UNHCR本体の活動資金を調達を促進するために、日本政府及び企業、団体等への渉外、またUNHCRの活動を広く一般の方々に知っていただくための広報活動等。
所在地
107-0062
東京都 港区南青山 6-10-11 ウェスレーセンター
設立年月
1979 / 01