募集終了

Executive Assistant and Operation Specialist

一般社団法人 世界経済フォーラム

  • 正職員

職務内容

職務分野
多岐にわたる分野
業務対象国/勤務地
関東   東京都
港区六本木(オフィス勤務(在宅勤務あり))
業務期間
2024/10/15
試用期間
6ヶ月
就業時間
09:00 19:00 (休憩時間: 12:00 13:00
9:00-19:00 フレックス時間あり
休日
土、日、年末年始
時間外労働
あり
基本賃金に加え、月45時間分の固定残業代を給与として月々支給。
その他業務条件
業務内容

世界経済フォーラムWeb pageも併せてごらんください。

https://weforum.wd3.myworkdayjobs.com/Forum_Careers/job/Tokyo/Executive-Assistant-and-Operation-Specialist_R3226

 

The position is based in the World Economic Forum Japan office in Tokyo.

 

The World Economic Forum, committed to improving the state of the world, is the international organization for public-private cooperation.

The Forum engages the foremost political, business and other leaders of society to shape global, regional and industry agendas. Similarly, the Forum in Japan integrates the foremost government, business, civil society and academic leaders from Japan into World Economic Forum activities and communities.

The World Economic Forum Japan develops and accelerates the Forum’s impact in Japan through community development, relationship management, knowledge networks, regional business council activities and special projects. 

 

Why are we hiring?

 

The Executive Assistant will be instrumental in supporting the Chief Representative Officer of the Japan office and the rest of the Japan team on administrative and operational duties as well as communicate and collaborate across multiple internal departments of the Forum.

 

Responsibilities

 

  • Provide administrative support to the chief representative officer, including scheduling meetings, conference calls and appointments, managing calendar and travel plans, crafting correspondence, preparing documents and presentations, taking minutes.
  • Receive guests, staff and deliveries and redirect to the appropriate staff and/or areas while observing security protocols and general office regulations.
  • Organize logistics and event operations in relations to team meetings, events, sessions and roundtables, involving internal or external stakeholders.
  • Answer and route telephone calls and messages and provide basic information to callers. 
  • Manage incoming mail, filing systems (paper and online data), coordinating and ordering equipment and office supplies when necessary.
  • Collaborate with colleagues across the Forum and leverage their capabilities to support the administrative needs of the Japan office.

 

Why work at the Forum:

 

The Forum believes that progress happens by bringing together people from all walks of life who have the drive and the influence to improve the state of the world by building awareness and cooperation, shaping mindsets and agendas, and driving collective action. Join us and become a driver for positive change!


 

職種
勤務形態
正職員

応募条件

  • PARTNERでは斡旋、マッチングは行っておりません。詳しくは規約をご確認ください。
  • ウェブ応募時の個人登録者の個人情報の扱いは案件を主管する登録団体の定めによることとします。尚、Web応募を実施することにより、団体に対するプロフィール公開項目の提示に同意したものとみなします。
語学力
英語
学位
学士以上
類似業務経験年数
5+ years
その他必要な業務経験・能力

Requirements

 

  • University degree in business, marketing, communications, or related fields.
  • 5+ years of professional experience, preferably in a support or coordination function in the private sector; experience in international and global organizations is a plus.
  • Proven experience providing organizational support for cross-functional teams who enjoy working in a diversified collaborative environment.
  • High attention to detail and accuracy; ability to deliver and track progress against deadlines and demonstrate professionalism by responding effectively and appropriately to high-level demands under pressure.
  • Strong interpersonal skills and service orientation towards internal and external parties; ability to collaborate with other team members and with other teams in the delivery of highly connected tasks.
  • Proven experience in problem-solving under deadlines and unforeseen events, managing conflicting priorities under stress, and demonstrating flexibility in the face of change.
  • Fluency in Japanese (native level) and advanced/fluent English proficiency, with demonstrated experience in high-quality communications in both languages.
  • Strong IT skills, with good knowledge of Microsoft Office; knowledge of the Salesforce platform is a plus.

給与・待遇

試用期間の待遇
一部福利厚生の使用開始が使用期間後開始となりますが、その他特に条件なし。
待遇

詳細は面接時にご確認ください。

福利厚生
交通費支給、時間外手当支給、完全週休2日制、各種社会保険完備、団体生命保険、研修制度充実
加入保険
あり
生命保険、他。

応募について

応募方法
募集人数
1名
募集期間
2024/10/10 08:21 2024/10/31 08:21
応募時の注意事項

メール、お電話による本案件に関するご質問は受け付けておりません。

Executive Assistant and Operation Specialist

一般社団法人 世界経済フォーラム

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勤務地

勤務形態

働き方

お問い合わせ先

電話番号
メールアドレス
japan@weforum.org
ホームページ
https://www.weforum.org/
団体情報詳細
設立目的・事業内容
世界経済フォーラム(World Economic Forum)は、官民両セクターの協力を通じて世界情勢の改善に取り組む国際機関です。一般社団法人 世界経済フォーラムは、その日本オフィスとして本部や各国のオフィスと連携して活動しています。 1971年に非営利財団として設立された世界経済フォーラムは、スイスのジュネーブに本部を置き、特定の利害と結びつくことのない、独立した公正な組織として、官民両セクター、国際機関、および学術機関からなる多種多様な組織の構成とバランスには、特に留意して活動しています。 また、政界、ビジネス界、および社会におけるその他の主要なリーダーと連携し、世界、地域、産業のアジェンダを形成します。 私たちは、ポジティブな変化をもたらす原動力と影響力を備えた、社会のあらゆる分野の人々が連携することによって進歩が生まれると信じて活動しています。 具体的な活動としては、各種会合などのイベントやコミュニケーションの実施、様々なコミュニティの形成やメンバーとの活動、メディア等を通じた情報発信等を実施しています。
活動対象分野
多岐にわたる分野
活動実績(海外)
世界経済フォーラムの活動内容につきましては、こちらのWebsiteからご覧ください。 https://www.weforum.org/
活動実績(国内)
所在地
106-6149
東京都 港区六本木6-10-1 六本木ヒルズ森タワー49F
設立年月
2018 / 3