職務内容
- 職務分野
- 貧困削減、教育、防災、平和構築、ジェンダーと開発、緊急・人道支援、援助アプローチ/戦略/手法、日本国内の社会課題への対応・多文化共生、多岐にわたる分野
- 業務期間
- 2024/12/16 ~ 2025/06/15
- 原則最長6か月、フルタイム
- 就業時間
- 09:30 ~ 17:30 (休憩時間: 12:00 ~ 13:00 )
- フレックスタイム制あり
- 休日
- 土、日
- 時間外労働
- なし
- その他業務条件
- このインターンシップにおいては、原則、事務所での勤務を要しますので、通勤できる距離にお住まいの方に限ります。テレワークなどのフレックス制に関しては必要があれば、相談に応じます。
- 業務内容
Duties and Responsibilities
•Visiting the bank for payment, Ministry of Foreign Affairs for submissions and embassiesfor visa
•Filing of documents (vouchers, contracts, payment-related, project reports, etc.)
•Classifying and coding material and maintain office files
•Searching office files for information
•Sort and deliver mail
•Reorganize information into a user-friendly format for various purposes
•Draft documents and routine correspondence/forms (telephone records)
•Make hotel reservations•Purchase supplies, equipment in line with office procedures – obtaining quotations fromsuppliers, preparing purchase requests.
•Place orders for supplies, stationary, ID/business cards and other services
•Maintain inventory record of equipment, supplies and other expendable items (stationary,ink toner, office key, security/emergency related supplies, etc.)
•Updating various staff lists
•Manage and maintain office equipment (mobile phone, printer/copier, panaguide, etc.)
•Disposal of office supplies/equipment
•Expenditure calculation
•Provide logistical support at office events, workshops, etc.
•Attendance recording
•Receiving/attending to guests
•Contacting suppliers for information
•Office storage management
•Research topics/information on the internet
[ICT-specific tasks]
•Manage and maintain ICT equipment (Computer OS set up, registering, reimaging andupdating desktops)
•Setting up ICT equipment for meetings (WebEx, Video Conference, Skype for Business)
•Monitoring the basic performance of the workstations
•Raise queries via email for technical support to troubleshoot problems and liaise betweenthe user and the ICT Focal Point
•Any other support as requested- 職種
- 事務・管理・経理
- 勤務形態
- インターン
応募条件
- 語学力
- 英語
- 学位
- 不問
- 技術資格
- 大学3年生以上
- 歓迎条件
- 大学生・大学院生歓迎
- その他必要な業務経験・能力
•Recent university graduate (within 2 years) or current student in graduate/undergraduateprogramme and completed at least 2 years of undergrad in relevant field
•Working fluency in English and Japanese
•Basic competency in using Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Outlook and internetbrowsers
•Interest in refugee/humanitarian work and related advocacy and fundraising
•Interest in office management, administrative functions
•Willingness to engage in a wide range of tasks from menial routine jobs to documentpreparation
•Good communication skills
•Attention to detail with a service-oriented mindset
•Experience in office tasks an asset
•Experience working in a team an asset
•Knowledge on ICT networks and familiarity with ICT help-desk service an asset
給与・待遇
- 給与レンジ(月額:円)
- 20~30万未満
- 待遇
UNHCRのインターンに関する規定に則った、食費及び交通費を負担する日当を支給。
- 福利厚生
- 完全週休2日制
- 加入保険
- なし
応募について
- 応募方法
- 募集人数
- 1
- 募集期間
- 2024/10/18 00:58 ~ 2024/11/05 23:59
インターンシップ(総務部)
United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) 国際連合難民高等弁務官事務所
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勤務地
勤務形態
働き方
お問い合わせ先
- 担当部課
- 総務部
- 担当者氏名
- 野口
- 電話番号
- 03-3499-2011
- メールアドレス
- jpnto@unhcr.org
- 担当者から一言
インターンシップとなりますが、弊所規定に沿った給与が支給されます。
大学3年生以上で応募可能となりますが、社会人の方のご応募も大歓迎です。
原則、駐日事務所での勤務となり、6か月間フルタイムで勤務できる方を募集しています。