募集終了

国連人道問題調整事務所(OCHA)ミャンマー事務所 人道問題調整官・アクセス(Humanitarian Affairs Officer/Access, P3)

国連人道問題調整事務所(OCHA) 本部

  • 正職員
  • 海外勤務

職務内容

職務分野
緊急・人道支援、援助アプローチ/戦略/手法、多岐にわたる分野
業務対象国/勤務地
アジア   ミャンマー
シットウェイ
業務期間
2024/10/01
業務開始日は目安となります。
就業時間
09:00 18:00 (休憩時間: 12:30 13:30
就業時間、休憩時間は目安となります。
休日
土、日、その他
国連事務局の規定等によります。
時間外労働
あり
国連事務局の規定等によります。
その他業務条件
業務内容

The position is located in the Operations and Advocacy Division, (OAD), Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA). OCHA is the part of the United Nations Secretariat responsible for bringing together humanitarian actors to ensure a coherent response to emergencies. OCHA also ensures there is a framework within which each actor can contribute to the overall response efforts. OCHA's mission is to mobilize and coordinate effective and principled humanitarian action in partnership with national and international actors in order to alleviate human suffering in disasters and emergencies; advocate the rights of people in need; promote preparedness and prevention and facilitate sustainable solutions. This position - specific job opening is being advertised for position of Humanitarian Affairs Officer / Access in Sittwe, Myanmar. 

 

Under the overall supervision of the Head of Office, OCHA Myanmar, the incumbent reports to the Head of Sub Office Rakhine.

 

Within delegated authority, the Humanitarian Affairs Officer / Access will be responsible for the following duties: 

  • Supports the OCHA senior leadership, the Access Unit and sub-offices on humanitarian access in Myanmar. 
  • Monitors, analyzes and reports on humanitarian, disaster relief/management or emergency situations in assigned country/area. 
  • Drafts and prepares regular access papers/reports highlighting relevant policy and operational factors affecting access, the humanitarian situation, and response efforts 
  • Participates in large, complex projects, to include disaster assessment or other missions; assists in the coordination of international humanitarian/emergency assistance for complex emergency/disaster situations and in ensuring the necessary support (e.g. staff, funding, specialized equipment, supplies, etc.); drafts situation reports to the international community, apprising of situation to date and specifying unmet requirements of stricken countries. 
  • Partners with other humanitarian agencies to plan and evaluate humanitarian and emergency assistance programmes and help ensure that latest findings, lessons learned, policy guidelines, etc. are incorporated into these activities, including gender-related considerations. 
  • Establishes and maintains contacts with relevant stakeholders, including other UN agencies, non-governmental organizations, diplomatic missions, media, etc. 
  • Supports access advocacy initiatives on issues impacting humanitarian needs and response efforts through liaison with humanitarian partners, and stakeholders. 
  • Supports negotiations with relevant stakeholders to establish/maintain humanitarian access and resolves any arising constraints, while working to promote a principled, coordinated approach to access. 
  • Under the supervision of the Head of sub-office of OCHA-Rakhine, serves as the primary focal point on specific topics or policy-related issues, particularly access; keeps abreast of latest developments, liaises with other humanitarian organizations, donors, etc., ensures appropriate monitoring and reporting mechanisms; provides information and advice on a range of related issues. 
  • Organizes and supports follow-up work, including inter-agency technical review meetings to support access work and decision-making on important issues. 
  • Organizes and participates in work groups, meetings, conferences, consultations with other agencies and partners on humanitarian access related matters. 
  • Provides guidance to, and may supervise, new/junior staff. 
  • Performs other duties as required.
職種
公務員・公的サービス
勤務形態
正職員
働き方
海外勤務

応募条件

  • PARTNERでは斡旋、マッチングは行っておりません。詳しくは規約をご確認ください。
  • ウェブ応募時の個人登録者の個人情報の扱いは案件を主管する登録団体の定めによることとします。尚、Web応募を実施することにより、団体に対するプロフィール公開項目の提示に同意したものとみなします。
語学力
英語
学位
修士あるいは同等程度
類似業務経験年数
関連分野で5年以上の職務経験のある方。(詳細は募集要項を参照。)

給与・待遇

給与レンジ(月額:円)
50万以上
待遇

採用された職員の職務経験等に基づき、国連事務局の規定等に従い決定されます。

福利厚生
国連事務局の規定等によります。
加入保険
あり
国連事務局の規定等によります。

応募について

応募方法

業務の詳細及び応募方法については、以下のURLをご覧ください。https://careers.un.org/jobSearchDescription/236250?language=en 

募集人数
1名
募集期間
2024/06/15 13:00 2024/07/14 12:59

国連人道問題調整事務所(OCHA)ミャンマー事務所 人道問題調整官・アクセス(Humanitarian Affairs Officer/Access, P3)

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働き方

お問い合わせ先

電話番号
メールアドレス
ocha-kobe@un.org
ホームページ
団体情報詳細
設立目的・事業内容
国連人道問題調整事務所 (UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs: OCHA) は、国連事務局の一部として、自然災害や紛争などにより最も弱い立場におかれている人々の生命と尊厳を守るため、国連総会決議46/182によって設立されました。 各国政府や国連諸機関、赤十字、国際NGO等と連携し、人道支援活動の具体的調整、必要な資源の動員、円滑かつ効果的に支援活動を進めるための情報管理、啓発・理解促進、そして国際的な人道課題に関する政策形成を担っています。 また支援を必要とする国ごとに様々な人道ニーズや優先順位を把握し、包括的かつ戦略的な対応計画を取りまとめる作業を担当しています。加えて世界各地から最新の人道状況を報告することで、被災者自身も含め、関係者が最善の意思決定を出来るようサポートしています。 一方、人道危機に巻き込まれた人々を護るため、声なき人々の代弁者となることもOCHAの使命です。人道性、中立性、公正性そして独立性という人道原則を護持し、国際人道コミュニティーの中でリーダーシップを発揮し、必要な説明責任を果たしていくことも求められています。
活動対象分野
緊急・人道支援、援助アプローチ/戦略/手法、多岐にわたる分野
活動実績(海外)
OCHAはニューヨークとジュネーブの2ヵ所の本部を筆頭に、アジア太平洋地域、中東・北アフリカ地域、西・中央アフリカ地域、南・東アフリカ地域、ラテンアメリカ・カリブ海地域の5ヵ所に地域事務所を持っています。また32の国別事務所と20の人道アドバイザリーチームがあります。 アフガニスタン、ミャンマー、シリア、ウクライナ、パレスチナなど、自然災害や紛争等の人道危機を抱える国々を中心に、60カ国で人道支援活動の調整や、人道ニーズの取りまとめ、人道支援活動の資金手当てや政策策定などを行っています。
活動実績(国内)
所在地
000-0000
国連本部(ニューヨーク) 国連ジュネーブ事務局
設立年月
2002 / 1